blow off

Sarunas par turbo, kompresoriem u.c. papildus elementiem | Discussions about turbo, compressors etc. additional elements.

blow off

Postby Raimis » 25 Sep 2008, 18:40

kā sauc to blōw off kas taisa vairākas skanas nevis vienu pss bet taa itkaa atballass mežā..
Raimis
spamer trying to get 1000 ?
spamer trying to get 1000 ?
 
Posts: 986
Joined: 17 Oct 2006, 15:04
Location: Riga-Talsi

Re: blow off

Postby Cipans » 25 Sep 2008, 18:54

tak jau man liekaas ka atbildeeja :roll: ja ir cieshi aizgriets tad pūs vairaakas reizes , ja vairaak vaļa ta ir tikai viens pst :roll:
Image Image Image Image
Cipans
LHK biedrs
LHK biedrs
 
Posts: 10394
Joined: 27 Jul 2003, 14:47
Location: Pardaugava , Riga, Latvia

Re: blow off

Postby orcan » 25 Sep 2008, 19:03

tas būs Greddy type RS
jeb lēta kopija Type RS (bez greddy uzrakstiniem)lētais
Civic EJ1Image
BMW E91 318d Image
orcan
LHK biedrs - Rafšan
LHK biedrs  -  Rafšan
 
Posts: 3417
Joined: 28 Apr 2005, 15:32
Location: Banānu republika

Re: blow off

Postby orcan » 25 Sep 2008, 19:04

Cipans wrote:tak jau man liekaas ka atbildeeja :roll: ja ir cieshi aizgriets tad pūs vairaakas reizes , ja vairaak vaļa ta ir tikai viens pst :roll:

ja parastos ciešāk aizgriež tad ir skaļāks bet tapat viens PTSss
Civic EJ1Image
BMW E91 318d Image
orcan
LHK biedrs - Rafšan
LHK biedrs  -  Rafšan
 
Posts: 3417
Joined: 28 Apr 2005, 15:32
Location: Banānu republika

Re: blow off

Postby silver » 26 Sep 2008, 08:21

Jautājums tikai intereses pēc, kapēc tāds vajadzīgs?

Arī nav skaidrs domu gājiens kā no piegriešanas varētu dabūt vairākus pss pss :?

p.s. zinu, zinu, atkal spamoju :oops: :-D
Visa veida vācu valodas tulkojumi PM
Honda Concerto D16Z2 - smags gadījums ...
User avatar
silver
LHK biedrs
LHK biedrs
 
Posts: 2410
Joined: 03 Mar 2005, 11:34
Location: Lost

Re: blow off

Postby Cipans » 26 Sep 2008, 08:31

silver wrote:Arī nav skaidrs domu gājiens kā no piegriešanas varētu dabūt vairākus pss pss :?
Nu piemeeram manam bw pashaa saakumaa kad bija diezgan cieshi aizgriezts , taa skanja driizaak bij -trtrtrtrtrpstpst :D atskiras tas cik aatraa laikaa tiek novadiits tas liekais gaiss
Image Image Image Image
Cipans
LHK biedrs
LHK biedrs
 
Posts: 10394
Joined: 27 Jul 2003, 14:47
Location: Pardaugava , Riga, Latvia

Re: blow off

Postby #MR » 26 Sep 2008, 09:03

vai tik Raimis nedomā to skaņu kura ir tad kad spiediens netiek izvadīts un viņš bremē turbīnu. ja nemaldos, tad angliski tas saucas compressor surge
palabojiet ja kļūdos :roll:
ej2 d16z6
Legacy 3.0R
User avatar
#MR
Redline achieved !!!
Redline achieved !!!
 
Posts: 1363
Joined: 12 Feb 2007, 20:07
Location: Ventspils

Re: blow off

Postby Roberts » 26 Sep 2008, 09:15

#MR wrote:vai tik Raimis nedomā to skaņu kura ir tad kad spiediens netiek izvadīts un viņš bremē turbīnu. ja nemaldos, tad angliski tas saucas compressor surge
palabojiet ja kļūdos :roll:


Mosh Raims tieshi to domaa.. tas parasti rodas tad,ja tieshi blows ir paaraak cieshi aizgriezts.. Bet ir visaadi divaini blow off,kas izdala dazhaadas skanjas. :D Tuulin youtube pamekleeshu :smt002
Image
User avatar
Roberts
LHK biedrs - Reāls ņuņčuks
LHK biedrs - Reāls ņuņčuks
 
Posts: 2652
Joined: 09 Jun 2004, 20:54
Location: Riga/Jugla


Re: blow off

Postby edy333 » 27 Jan 2009, 17:19

tautā sauktas par blow off vārstiem. Pirmkārt, lasot informāciju angļu valodā, var sastapties ar vairākiem nosaukumiem: blow off, pop off, by pass, recirculating valve. Visi šie aparāti veic vienu funkciju, bet nedaudz tomēr atšķiras tas, kas to darbības rezultātā tiek panākts. Par to gan nedaudz vēlāk, kad būs ieviesta skaidrība par pašu iekārtu funkciju.

Iedomājaties turbo motoru un spiedienu, kuru rada turbīna. Spiežam gāzi, turbīna ieskrienas - parādās spiediens ieplūdes sistēmā. Kāpinot ātrumu, tiek atlaists gāzes pedālis, lai pārslēgtu ātrumus. Atmetot gāzi, aizveras droseļvārsts, bet turbīna ir ieskrējusies un turpina radīt spiedienu, kas nonāk pie droseļvārsta. Tā kā cita ceļa spiedienam nav, tas dodas atpakaļ. Atpakaļceļš ved pie turbīnas kompresora lāpstiņām, kurām saspiestais gaiss uzskrien virsū, tās bremzējot vai pat pavisam apstādinot. Tad, kad pārnesums pārslēgts, atkal spiežam akseleratora pedāli, bet diemžēl turbīna ir apstājusies un atkal ir nepieciešams laiks, lai to iegrieztu un tā sāktu radīt spiedienu. Diezgan nepatīkama lieta, bet tas vēl nav viss - tik strauji apstādinot turbīnu, to var pabojāt, saliecot vai citādi bojājot kompresora lāpstiņas. Iedomājaties, ka braucošam ritenim iegrūž puļķi spieķos, efekts līdzīgs!

Secinājums viens, jānovērš tas, ka, aizverot droseļvārstu, spiediens atgriežas pie turbīnas. Šo problēmu tad arī novērš blow off vārsts, kurš saspiesto gaisu novada citur, tādejādi paglābjot turbīnu no apstāšanās un bojājumiem. Gaiss tiek novadīts vai nu atmosfērā (turpat zem pārsega) vai arī novadīts atpakaļ ieplūdes sistēmā, bet pirms turbīnas, tādā veidā pat palīdzot turbīnu iegriezt. Te nu mēs nonākam pie blow off, pop off un by pass, recirculating vārstiem. Pirmie divi (blow off un pop off) novada saspiesto gaisu atmosfērā, otrie (by pass un recirculating valve) - atpakaļ ieplūdē.

Kur atšķirība?

Sāksim ar by pass vārstu. Šie vārsti tiek uzstādīti visiem rūpnīcas turbo motoriem (vismaz man nav zināms kāds rūpnīcas motors ar blow off vārstu). Uzstādīti tiek tādēļ, ka tas nodrošina labāku, vienmērīgāku dzinēja darbību un nodrošina izplūdes gāžu normālu sastāvu. Vai tad blow off vārsts to arī nenodrošina? Patiesībā nē! Ar blow off, aizveroties droseļvārstam, gaiss tiek novadīts atmosfērā, bet tas iepriekš jau ir izgājis cauri gaisa mērītājam un dzinēja vadības bloks jau ir sarēķinājis, kādai jābūt degvielas padevei uz šo gaisa daudzumu. Tātad šis gaiss nenonāk ieplūdes kolektorā un pēc tam cilindros, kur tam bija pēc aprēķina jānonāk, kaut dzinējs saņem sarēķināto degvielas daudzumu un līdz ar to rodas moments, ka, atkal atverot droseļvārstu, motors it kā aizrijas ar pārlieku trekno degmaisījumu. Tādēļ arī by pass vārsts tiek izmantots, lai nepazaudētu jau samērīto gaisa daudzumu. Otra lieta ir tas, ka by pass vārsts nodrošina motora darbību bez liekiem trokšņiem pie pārnesumu pārslēgšanas. Tas ir svarīgi ikdienas lietotājam, lai auto būtu kluss.

Tad kāpēc tiek izmantoti blow off vārsti by pass vietā? Viena, laikam jau arī galvenā lieta - šis vārsts rada to „baigi foršīgo svilpienskaņu” pie pārnesumu pārslēgšanas. Patiesībā arī citu īpašu priekšrocību nav. Bet kā tad paliek ar trekno degmaisījumu? Var dzīvot, bet tas ir atkarīgs no motora. Vienota viedokļa nav par to, vai blow off vārsts rada problēmas ar pazaudēto gaisu vai nē. Citiem, nomainot oriģinālo by pass pret blow off, sliktāk nepaliek, citiem atkal šķiet, ka tomēr auto dēļ šī bagātinātā degmaisījuma tomēr iet sliktāk. (Manam auto nekad nav bijis by pass vai kāds cits vārsts, bet tagad ir blow off - problēmu nav. Kaut it kā jūtams tas, ka pēc pārslēgšanās tiek iegrūsts vairāk degvielas, bet tas nerada diskomfortu vai jaudas zudumu. Nezinu gan kā būtu ar by pass sistēmu).

Ja tomēr vēl meklē kādu iespējamo iemeslu, kādēļ tiek izmantots blow off, tad var minēt to, ka oriģinālie by pass vārsti (Bosch kā izplatītākie) parasti ir nesimpātiski plastmasas izstrādājumi, kuri mēdz diezgan ātri nolietoties un mēdz būt nedroši sistēmās, kur tiek izmantots palielināts turbīnas spiediens. Blow off vārsti savukārt parasti tiek ražoti no alumīnija, ir daudz masīvāki, vizuāli baudāmāki, kalpo daudz ilgāk un ir regulējami, lai spētu nodrošināt ieplūdes sistēmas hermētiskumu arī pie lielāka turbīnas spiediena. Par hermētiskumu paliks skaidrs, kad tālāk rakstīšu par to, kā tad īsti vārsts strādā.

Ir iespēja nopirkt arī tā saucamos hibrīda vārstus, kuri daļu gaisa novada atpakaļ ieplūdē un daļu atmosfērā, līdz ar to iegūstot labāko no abām pasaulēm!

Salīdzinājumam: Bosch oriģinālais by pass vārsts maksā ap 30-40 USD, savukārt aftermarket ražojumi sākot no ~100 USD.
Image Image Image
edy333
Redline achieved !!!
Redline achieved !!!
 
Posts: 1446
Joined: 29 Oct 2007, 12:17

Re: blow off

Postby Kristaps » 27 Jan 2009, 17:28

edy333 wrote:...Manam auto nekad nav bijis by pass vai kāds cits vārsts, bet tagad ir blow off - problēmu nav. Kaut it kā jūtams tas, ka pēc pārslēgšanās tiek iegrūsts vairāk degvielas, bet tas nerada diskomfortu vai jaudas zudumu. Nezinu gan kā būtu ar by pass sistēmu...


Tev ir turbo?

Avots: 13.05.2004
http://www.402.lv/news.php?cmd=article&artid=26
EDM 3rd gen Honda Prelude 2.2i 16v DOHC LSD E85 Image

Image

UK EP3 #25
LHK ziemas power Impreza GF8
Civic Aerodeck VtiS B18C4 LSD Sold3
Kristaps
LHK biedrs
LHK biedrs
 
Posts: 8197
Joined: 02 May 2005, 23:31
Location: Rīga/Mārupe

Re: blow off

Postby Volviz » 29 Jan 2009, 08:57

edy texc ir zagc 8-)
ImageImage
Sky is the limit - team Volviz R33
Volviz
Dlūmaiz dzeks (turbo olas)
 
Posts: 3874
Joined: 10 Mar 2004, 09:09
Location: Zentrz

Re: blow off

Postby Maarcis » 25 Mar 2009, 16:05

pag pag pag.
man veel nav turbo, bet driiz buus :D
tapec intereseejos par tiem blowiem, doma pasuutiit no jebay, bet kaadu labaak/ leetaak?
kaada starpiiba starp rs un s type?
taa kaa tas ir low budzeta projekts, tad nu kaa leetaak vareetu tikt cauri?
piem sis, kas naak kopaa ar trubas gabalu(vienkaararsaakai uzstaadiishanai)?
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Type-RS- ... 240%3A1318
VW PASSAT 2006 2.0 tdi DIESEL POWER
Honda Civic sedans EG8 95' d15b2 sold
Honda Civic coupe EJ2 D15B7 Turbo 94' sold
Aprillia sr50 2004 [tuned by Polini ] drink and drive
Mazda MX-3 2.5 v6 95' sold
Toyota Corolla 1.4 97' sold
User avatar
Maarcis
--
--
 
Posts: 229
Joined: 12 Aug 2008, 22:23
Location: Rīga

Re: blow off

Postby laksh » 26 Mar 2009, 13:12

vini atshkiras ar to ka viens ir Greddy, un otrs plagiaats :wink:
Honda civic coupe
1. D15B7
2. D15B7 Turbo (blowed up)
3. D15Z6 Turbo 180zs 220nm
4. D16 Turbo...
Accord 2.2D (vecums nenāk viens)
Image
laksh
Redline achieved !!!
Redline achieved !!!
 
Posts: 1596
Joined: 25 Oct 2008, 18:56
Location: Riga-Roja

Re: blow off

Postby Oto » 26 Mar 2009, 15:34

Vai nebija tā, ka uz blow off nevajadzētu taupīt?
delSol 1.6 - sudraba bulta
Image
User avatar
Oto
Post limit reached -we'll ban you soon
Post limit reached -we'll ban you soon
 
Posts: 2328
Joined: 23 Jan 2007, 19:31

Next

Return to Agregāti | Aggregates

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests

cron