Bremzēt ar pazeminātu pārnesumu.

Sarunas par modifikācijām, braukšanas tehniku |Discussions about mods , driving technique

Bremzēt ar pazeminātu pārnesumu.

Postby bra4kaa » 18 Oct 2013, 22:14

Kāds var pastāstīt cik "veselīgi" ir bremzēt ar pazeminātu pārnesumu?

Galvenokārt ziemā braucot uz 50 km/h ielikt 2 vai uz šosejas braucot uz 100km/h ielikt 3šajā robā.

Kādu skādi/labumu vai nekādu efektu tas nodara pašai tehnikai?
User avatar
bra4kaa
 
Posts: 17
Joined: 24 Jul 2012, 09:54

Re: Bremzēt ar pazeminātu pārnesumu.

Postby Oto » 18 Oct 2013, 23:58

To sauc par bremzēšanu ar motoru. Principā bremzēšanai ir paredzētas bremzes savukārt bremzējot ar motoru pārnesumkārbai un sajūgam ir papildus lieka slodze un nodilums. Lētāk ir mainīt bremžu uzlikas nekā veikt kārbas remontu vai mainīt sajūga disku, tomēr pareizi bremzējot ar motoru ietekme ir niecīga.

Parasti auto rokasgrāmatā ir ieteikts ja bremzē ar motoru, tad vienkārši atstājot tajā pašā pārnesumā, piemēram, ripojot pie krustojuma atstāt 4. robā un tikai mirkli pirms apstāšanās izspiest sajūgu. Lai nenoslāpst motors jāpieskata, lai motora apgriezieni nenokrīt zem tukšgaitas apgriezieniem, tātad ne mazāk kā pie 800rpm jāizspiež sajūgs. Inžektormotoriem ir priekšrocība, ka šādi bremzējot vadības bloks atslēdz degvielas padevi(galvenokārt, lai saudzētu katalizatoru) un ir ekonomiskāk kā arī drošāk nekā ripināties N (neitrālajā) vai ar izspiestu sajūgu.

Priekšrocības bremzējot ar motoru:
  • Mazāk nodilst bremžu uzlikas loģiski.
  • Nav risks pārkarsēt bremzes braucot no kalna(attiecas arī uz automātiem)
  • Taupa degvielu(inžektormotoriem)

Riski/mīnusi:
  • Nokaut motoru, ja ieliek nepareizā robā vai nobrauciens no kalna ir par stāvu un apgriezieni uzkāpj par augstu
  • Noslāpēt motoru
  • Pārkarsēt transmisiju gara nobrauciena gadījumā(Latvijā nerūp)
  • Lielāks motora troksnis bremzējot

Savukārt bremzējot metot zemākos robos(augstākā pārnesumā), pie tam ziemā, ir šādi riski:
  • Aizmugurē braucošais neredz iedegamies bremžu gaismas un var laicīgi nenoreaģēt. Tāpēc ziemā bremzējot ar motoru labāk nedaudz pieskarties arī bremžu pedālim, lai iedegas bremžu signāls.
  • Priekšpiedziņas auto bremzējot ar motoru(it sevišķi līkumos) ir risks, ka izslīdēs auto aizmugure
  • Bīstami. Ja ir ļoti slidens un bremzē ar motoru, bet vienlaicīgi nospiež bremžu pedāli, tad riteņi var nobloķēties(šļūkt) un līdz ar to noslāps arī motors. Pat atlaižot pedāli tas pats neiekurbulēsies, jo riteņi tā arī turpinās šļūkt. Ir pieredzēts, pārsteigums labs :shock: . Tā tikai bremzēt māca pie britiem, kur ziemas nav. Labāk to vasarā nepraktizēt, lai ziemā nav jāpārmācās.
  • Nevajadzētu mēģināt bremzējot ar ātrumiem likt 1. robā, ziemā tas beigsies ar pirueti. No otras puses parasti 1. robam nav sinhronizatora, līdz ar to nebūs to nemaz tik viegli izdarīt.
  • Nepareizi bremzējot vai slidinot sajūgu lieki deldē sajūga disku(it sevišķi keramikas sajūgu). Ja bremzē pakāpeniski liekot augstākā pārnesumā, tad pareizi ir izmantot starpgāzi.

Ja ir ABS, tad labāk bremzēt ar bremzēm, jo auto būs nedaudz stūrējams arī ja ir slidens. Priekšpiedziņas auto vēlams ne tikai ziemā, bet arī vasarā radināties braucot līkumā nebremzēt un neizspiest sajūgu, bet gan bremzēt līdz līkumam, ielikt zemākā robā, pagriezienu izbraukt neatlaižot gāzi un nesamazinot ātrumu. Priekšpiedziņai vēl ir priekšrocība, ka var līkuma beigās jau uzdot nedaudz gāzi un nav risks uz sanesi, kā tas ir ar pakaļpiedziņu(S2000, Beat, Prelude I,NSX). Tomēr priekšpiedziņas auto kļūdas nepiedod(nav intuitīvs), un nemākulīga darbošanās ar pedāļiem izbraucot līkumus ir uzprasīšanās uz nepatikšanām.

BUJ:

  1. Bremzējot ar motoru tas ātrāk izdilst, var pārkarst.
    Nē. Bremzēšanas efekts tiek panākts dēļ vakuuma nevis berzes rēķina, jeb pie aizvērtas droseles ir jāpatērē liela enerģija, lai iesūktu gaisu. Kompresija to neietekmē, lai gan saspiežot gāzi tiek pielikts spēks, tomēr pēc tam pretējs spēks virzuli virza atpakaļ. Zudumi kārbā un motorā dēļ berzes maz ietekmē bremzēšanu. Nodilums nav lielāks kā ja bremzētu tukšgaitā. Pie tam motors tiek papildus dzesēts, jo tiek iesūkts vēsais gaiss.
  2. Lauž kārbu, deldē sajūgu
    Pareizi bremzējot nē.
  3. Bremzējot ar motoru un vienlaicīgi bremzēm samazinās bremzēšanas ceļa garums.
    Par to vēl zinātnieki strīdās. Ekstrēmi bremzējot sajūgu neizspiest, tas samazina reakcijas laiku.
Last edited by Oto on 24 Aug 2014, 00:12, edited 3 times in total.
delSol 1.6 - sudraba bulta
Image
User avatar
Oto
Post limit reached -we'll ban you soon
Post limit reached -we'll ban you soon
 
Posts: 2328
Joined: 23 Jan 2007, 19:31

Re: Bremzēt ar pazeminātu pārnesumu.

Postby jjjjuris » 28 Jul 2014, 18:43

laba pamācība šļūkāt-gribētājiem :D
User avatar
jjjjuris
 
Posts: 34
Joined: 15 Jan 2013, 22:31

Re: Bremzēt ar pazeminātu pārnesumu.

Postby dev_hdd » 21 Aug 2014, 10:50

Puse notā visa nav vajadzīga. Un viss iepriekšminētais ir jāņem vērā, JO bremzēt ar pliku darba bremzi teiksim no kādiem 180km/h neizmantojot dzinēja kompresīju ir idiotisms.
In Da Honda Sound ....
*Prelude IV gen. H22A JDM, 200hp, LSD
*Daily car FR-V '06 N22A1

My Prelude Story
Smilšu strūklas pakalpojumi, restaurācijas darbi
User avatar
dev_hdd
Built, not bought.
 
Posts: 4556
Joined: 16 Oct 2007, 21:58
Location: Riga/Madona

Re: Bremzēt ar pazeminātu pārnesumu.

Postby KKTK » 21 Aug 2014, 13:20

Kokā lūdzu? :shock:
EU8: Image EP3: Image
User avatar
KKTK
LHK biedrs
LHK biedrs
 
Posts: 1480
Joined: 22 Jan 2007, 09:33
Location: Lielvārde

Re: Bremzēt ar pazeminātu pārnesumu.

Postby woo » 21 Aug 2014, 19:17

KKTK wrote:Kokā lūdzu? :shock:

kar4, ja ziemā tesies ar simtastoņdesmit nedomā bremzēt, ņem talkā dvižaka komresīīīju |-X
ImageImageImageImageImageImageImageImageImage Image
woo
domo addicted
 
Posts: 1972
Joined: 26 Aug 2008, 10:57
Location: Rīga, Madona

Re: Bremzēt ar pazeminātu pārnesumu.

Postby KKTK » 21 Aug 2014, 20:58

woo wrote:
KKTK wrote:Kokā lūdzu? :shock:

kar4, ja ziemā tesies ar simtastoņdesmit nedomā bremzēt, ņem talkā dvižaka komresīīīju |-X
Lai ar garantiju pakaļa apdzītu priekšu?
(cik es saprotu mēs runājam par auto kam ir strādājošs ABS nevis trases vai flinstonmašīnu)
EU8: Image EP3: Image
User avatar
KKTK
LHK biedrs
LHK biedrs
 
Posts: 1480
Joined: 22 Jan 2007, 09:33
Location: Lielvārde

Re: Bremzēt ar pazeminātu pārnesumu.

Postby H23 » 21 Aug 2014, 23:45

^
Katru reizi, kad ziemā braucot atlaid gāzi uzmet 360 grādu pirueti?? :-D

Hondisti pēc noklusējuma ir gonšiki un vienmēr pirms līkuma samet vismaz 2 reizes zemākā robā, lai motors būtu vētekā, kad ies ārā no līkuma.
Vismaz es, kad man bija honda, bremzēju tikai ar dvižaka kompresiju, taupīju klucus 8-)
User avatar
H23
spamer trying to get 1000 ?
spamer trying to get 1000 ?
 
Posts: 1138
Joined: 17 Apr 2005, 14:09
Location: Here comes the drop

Re: Bremzēt ar pazeminātu pārnesumu.

Postby snowbrd » 22 Aug 2014, 08:08

Nekādu lielu skādi tas nedara, vnk 2x ātrāk var sadzēsties :wink:
Vienīgais dzelzis, kam sanāk lielāka slodze tā darot, ir kārba, bet ja laba, tad neizjuks tavā dzīves posmā..
Honda Accord CL9
Mitsubishi Evolution 8 MR
Honda Civic Shuttle Beagle 4WD 1996

Izstrādāju būvprojektus (rekonstrukcijas, renovācijas, jaunbūves utt.) PM
snowbrd
LHK biedrs
LHK biedrs
 
Posts: 1188
Joined: 29 Apr 2008, 16:51
Location: Cēsis/Rīga

Re: Bremzēt ar pazeminātu pārnesumu.

Postby Oto » 22 Aug 2014, 23:19

bremzējot ar motoru un vienlaicīgi bremzēm vai tik nesanāk papildus vēl bremzēt kārbu un motoru izmantojot bremzes?
delSol 1.6 - sudraba bulta
Image
User avatar
Oto
Post limit reached -we'll ban you soon
Post limit reached -we'll ban you soon
 
Posts: 2328
Joined: 23 Jan 2007, 19:31

Re: Bremzēt ar pazeminātu pārnesumu.

Postby H23 » 23 Aug 2014, 17:15

Oto wrote:bremzējot ar motoru un vienlaicīgi bremzēm vai tik nesanāk papildus vēl bremzēt kārbu un motoru izmantojot bremzes?


Vēl arī zemeslode tiek bremzēta
User avatar
H23
spamer trying to get 1000 ?
spamer trying to get 1000 ?
 
Posts: 1138
Joined: 17 Apr 2005, 14:09
Location: Here comes the drop

Re: Bremzēt ar pazeminātu pārnesumu.

Postby Volfsburgs » 23 Aug 2014, 17:19

:smt005
Image
User avatar
Volfsburgs
Redline achieved !!!
Redline achieved !!!
 
Posts: 1315
Joined: 20 Mar 2013, 12:48

Re: Bremzēt ar pazeminātu pārnesumu.

Postby Edžus » 23 Aug 2014, 19:40

ir cita problēma , tu bremzējot ar motoru un bremzēm apstājies, bet aiz tevis braucošais klauns ne:D
Image
Honda civic EG4 D15/Z6 1992g 1.5 - pārdots
Honda civic EG5 D16Z6 1992g 1.6
Piedāvāju elektromontiera,elektriķa, autoelektriķa pakalpojumus un pārējo kas saistīts ar audio,video, signalizāciju)
Ka ari apsardzes signalizāciju programmēšanu PARADOX,DSC
T. 29665350
User avatar
Edžus
spamer trying to get 1000 ?
spamer trying to get 1000 ?
 
Posts: 906
Joined: 03 Aug 2008, 14:34
Location: Rīga;Iļģuciems

Re: Bremzēt ar pazeminātu pārnesumu.

Postby Oto » 23 Aug 2014, 22:55

H23 wrote:Vēl arī zemeslode tiek bremzēta


tā jau man likās :smt005 Nu tad jātaisa eksriments.
delSol 1.6 - sudraba bulta
Image
User avatar
Oto
Post limit reached -we'll ban you soon
Post limit reached -we'll ban you soon
 
Posts: 2328
Joined: 23 Jan 2007, 19:31

Re: Bremzēt ar pazeminātu pārnesumu.

Postby vpelns » 26 Aug 2014, 14:37

Kad vēl bija Passats bez ABS, taisīju testu. Ziemā uz sniegota ceļa daudz efektīgāk bija bremzēt ar motoru un bremzi, strādā līdzīgi kā ABS, saglabāju vadību bremzejot.
Tagad ar akordu pirms luksaforiem utml laicigi sāku bremzēt ar motoru, lai pataupītu klučus.
User avatar
vpelns
*-
*-
 
Posts: 771
Joined: 20 Aug 2014, 10:14
Location: Liepāja

Next

Return to Sacīkstes | Races

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests

cron