Dinamiskās kompresijas aprēķināšana by Radek!

Sarunas par motoriem, piekari, modifikācija un tūnings |
Discussions about engines, mods and tuning

Dinamiskās kompresijas aprēķināšana by Radek!

Postby RadekSkylark » 05 Dec 2009, 16:34

Šis ir manis izveidots rakstiņš par to, kā aprēķināt dinamisko kompresijas pakāpi izmantojot

sadales vārpstas parametrus!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Pirmais kas jums būs vajadzīgs ir šis kalkulators - http://cochise.uia.net/pkelley2/dcrvb6.zip

Visi izmēri ir collās, tāpēc iesaku lietot konvertētāju - http://eslus.com/Gizmos/inchcm.html

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Tālāk, jums ir jāuzzin jūsu konkrētās saladenes parametri, vai tās sadalenes parametri, kuru

vēltaies savam projektam, vai vislābāk, uzzināt visu pieejamo sadaleņu parametrus un skatīties

ar kuriem ir tuvākie rezūltāti vēlamajiem :)

Vajadzīgi parametri ir(visi šie parametri ir grādi):
a) Adverised Intake Duration
b) Adverised Exhaust Duration
c) Lobe Separation
d) Lobe Center Line

Ķeramies pie rēķināšanas, skrīnšotos, ko esmu ievietojis ir izmantoti stock D16Z6 sadalenes

parametri.

Atveriet programmu, un sāksim ar logu --> Cam Timing and Overlap Calculator!

1) Ievadiet prasītos parametrus.

Image

2) Nospiediet - Calculate!

Image

--> Jūsu iegūtie parametri arī ir grādi.

3) No iegūtajiem parametriem izmantošanai būs vajadzīgi tikai Intake Open @ BTDC (Before Top

Dead Center) & Intake Close @ ABDC(After Bottom Dead Center).

4) Vienīgais ko jums pašiem vajag izdarīt, ir atņemt Intake Open no Intake Close, manā gadījumā

163-99=64, tie ir grādi, pie kuriem, ieplūdes vārsts ir aizvēries un sākās saspiešana!

Image

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

5) Pārejam pie DST - Dynamic Stroke. Ievadam parametrus! Izmantojot konvertētāju, kura links ir

lapas augšpusē pārveidojam vajadzīgo no mm uz collām (inch). Kā piemēram manā gadījumā Rod

Lenght - klaņa garums = 137mm = 5.39 inch! Stroke - gājiens = 90mm = 3.54 Pats galvenais ir ADV

Intake Closing Angle
- tas ir tas skaitlis ko ieguvām --> Intake Close - Intake Open = Intake

Closing Angle!
(Manā gadījumā bija 163-99=64)!

- Esam ieguvuši Dynamic Stroke Lenght, nokopēt viņu nebūs vajadzīgs, jo būs iespēja

viņu vnk nolinkojot ielikt vajadzīgajā lauciņā!

Image

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

6) Ejam uz Compression Ratio Calculator! Šajā brīdi, es aprēķināšu statisko kompresijas pakāpi

standarta D16Z6 dzinējam!

7) Ierakstam cilindru skaitu - manā gadījumā = 4!

8) Bore - virzuļa diametrs - manā gadījumā 75mm = 2.95

9) Stroke - gājiens - šeit ieklīkšķinot mazajā lodziņā parādīsies aprēķinātais DST (Synamic

Stroke)
kas Jums ir jālieto, lai aprēķinātu Dinamisko kompresijas pakāpi, tā pat arī Jums ir

iespēja pēc ieklikšinātā ķeksīša mazajā lodzīņa - ķeksīti izņemt un tur parādīsies standarta

gājiens (Stroke), līdz ar to, aprēķinātā pakāpe būs Statistic Compression Ratio (SCR). Es

sākumā ieklikšķināšu un tad izņemšu ķeksīti un aprēķināšu statisko kompresijas pakāpi!

10) Nākamais - Combustion Chamber Volume (cc - kubikcentimetri), to varat iegūt izmantojot ši

kompresijas kalkulatora dotās iespējas - http://www.zealautowerks.com/dseries.html (Šajā

kalkulatorā nevar aprēķināt Dinamisko kompresijas pakāpi, pat ja Jūs iegūtu DST (Dynamic Stroke)

pārkonvertējat atpakaļ uz mm un ievadiet Stroke lodziņa - sanāks galīgi aplams CR, nezinu

kāpēc, bet nestrādā!) Manā gadījumā Combustion Chamber Volume ir 34.60cc.

11) Head Gasket Thickness - galvas blīves biezums - arī izmantojiet

http://www.zealautowerks.com/dseries.html norādītos parametrus (galvas blīves biezums jau ir

norādīts collās!!!). Manā gadījumā 0.037 - standarta D16Z6 galvas blīves biezums!

12) Head Gasket Bore - galvas blīves cilnidru caurumu diametrs - par šo neesmu parāk lielā

skaidrībā, bet cik esmu novērojis viņš ir 76mm D16Z6 blīvēm! līdz ar to, ievadīšu 2.99 collas.

13) Piston to deck Clearance - tas ir augstums, kurā atrodas virzulis pret bloka virsmu, šis ir

aprēķinājums, kas Jums ir jāveic iekš http://www.zealautowerks.com/dseries.html kalkulātora.

- Jums ir kalkulatorā jauzliek block vienība - piemēram - D16/D17 vai D15! Manā

gadījumā D16, kam Deck Height ir 212mm, tālāk, jums ir jāizvēlās virzulis, kuru lietosiet, un,

jāieraksta Head Milling and Block Decking - tas arī ir collās, tāpēc Jums vajadzdēs atkal

izmantot konvertētāju, tātad Jums ir jāzin, cik daudz ir noslīpēts no bloka un galvas kopā, tad

tas ir jāpārkonvertē un jaievada attiecīgajā lauciņā! tas spiediet calculate! un jūs iegūstiet

Piston To Deck Clearance - kuru Jums ir jāievada mūsu programiņā (arī collās)!
- Manā gadījumā rēķinot to svaigam stock D16Z6, kam ir kompresijas pakāpe 9.2:1, pie

Head Milling un Block Decking ir jāievada 0.004, savādāk kompresijas pakāpe pēc

http://www.zealautowerks.com/dseries.html nesanāk 9.2:1, bet gan 9.1:1

(http://www.zealautowerks.com/dseries.html ir precīzākais online kalkulātors par kuru esmu

dzirdējis!) ievadot šo Head Milling un Block Decking - 0.004, iegūstu Piston To Deck Clearance

(redzams apakšā, pie visiem aprēķinājumiem!) -0.004, tāds arī tas man būs jāievada - negatīvs

(-)!

14) Nākamais, kas ir jāievada, ir virzuļa tips, šajā vietā arī mēs izmantosim

http://www.zealautowerks.com/dseries.html kalkulatoru, kurā ir pieejami vajadzīgie parametri,

izvēloties virzuli, blakus būs lodziņš DOME(cc - kubikcentimetri), ja skaitlis pozitīvs, tad

tas ir DOME - izvirzijums, ja skaitlis negatīvs, tad tas ir DISHED, kad to skaili ievadīsiet

mūsu programiņā, Jums būs jāizvēlās Flat or Dished vai Dome, līdz ar to, lai ko Jūs ievēlētos,

Jums tas ir jāievada pozitīvs! Manā gadījumā sanāk tā, d16z6 virzulis(P28) ir -10.10cc, tas

nozīmē, ka viņš ir DISHED, līdz ar to, programā es izvēlos Flat or Dished, bet šo skaitli

-10.10 ievadu pozitīvu = 10.10!!!

15) Spiežam Claculate!!! Gatavs!!! Manā gadījumā sanāk 9.17:1, bet cik esmu uzgājis info, šīs

programmas kalkulātors arī ir ļoti precīzs, tāpēc gan nemācēšu pateikt, kuŗs ir precīzāks!

Image

16) tagad ieklikšķināšu ķeksīti un aprēķināšu dinamisko kompresijas pakāpi (Tā vienmēr būs

mazāka par statisko, ja tā nav, tad kaut kas nav pareizi!). --> Calculate!

17) Stock D16Z6 dinamiskā kompresijas pakāpe sanāk 7.4:1!!!

Image

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Rakstu uzreiz papildināšu ar informāciju, ka benzīna oktān skaitļa nepieciešamība nav jāskatās

pēc statiskās kompresijas pakāpec, kas man šobrīd sanāca 9.17:1, bet gan pēc dinamiskās, kas

man sanāca 7.4:1!!!

P.S. Piedodiet ja kaut kur ir kādas rakstības klūdas, vai neprecizitātes, ja ir kas palabojams

uzrakstiet, kā arī, ja ir neskaidrības - rakstīes un mēģināšu palīdzēt!

P.S.S. Ceru ka noderēs un sanāks tiem kas mēģinās aprēķināt :) jebkurā gadījumā, ja kas, tad

rakstiet PM vai te pat topikā! Dažreiz varat apskatīties šī pirmā posta beigas, varbūt būšu pievienojis vēl kādu info!!!


Enjoy ;)
RadekSkylark
*
*
 
Posts: 624
Joined: 11 Jul 2009, 16:05
Location: Rīga, Dārzciems

Re: Dinamiskās kompresijas aprēķināšana by Radek!

Postby Roberts » 02 Sep 2010, 16:06

Kalkulators kopumā labs, diemžēl ar pāris gļukiem...

* nepareizi rēķina dynamic stroke ar visām no tā izrietošajām sekām

dinamiskās kompresijas kalkulēšanai un dynamic stroke droši var izmantot šo kalkulatoru -> http://www.rbracing-rsr.com/comprAdvHD.htm

P.S. Intake lobe centerline 221 grāds? Neiespējami.. :)
Image
User avatar
Roberts
LHK biedrs - Reāls ņuņčuks
LHK biedrs - Reāls ņuņčuks
 
Posts: 2652
Joined: 09 Jun 2004, 20:54
Location: Riga/Jugla

Re: Dinamiskās kompresijas aprēķināšana by Radek!

Postby RadekSkylark » 02 Sep 2010, 17:12

Roberts wrote:Kalkulators kopumā labs, diemžēl ar pāris gļukiem...

* nepareizi rēķina dynamic stroke ar visām no tā izrietošajām sekām

dinamiskās kompresijas kalkulēšanai un dynamic stroke droši var izmantot šo kalkulatoru -> http://www.rbracing-rsr.com/comprAdvHD.htm

P.S. Intake lobe centerline 221 grāds? Neiespējami.. :)


Es centos :D par tiem grādiem utt ņemu no neta, kas tur bij, to paņēmu, doma bija parādīt kā rēķināt ;)

P.S. prieks ka vismaz kāds nočekoja un mēģināja izmantot šo info :D tagad ir zināmi arī šī kalkulatora trūkumi :)
RadekSkylark
*
*
 
Posts: 624
Joined: 11 Jul 2009, 16:05
Location: Rīga, Dārzciems

Re: Dinamiskās kompresijas aprēķināšana by Radek!

Postby GintsK » 02 Sep 2010, 22:27

Varbū tkāds var salīdzināt ar šo:
http://www.not2fast.com/turbo/compressi ... sure.shtml

Tai pat lapā var atrast statiskās CR kalkulatoru.

Manuprāt pie zupas izvēles jāņem vērā gan ģeometriskā gan efektīvā CR, - pie lieliem rpm reāli uzpildījums krietni palielinās (tā arī ir novēlotas ieplūdes aizvēršanās ideja). Tātad notiek tas pats, kas ar šaurāku sadaleni pie mazākiem rpm. Ja motors uzdetonē pie lieliem rpm, var pietikt ar pāris sekundēm, lai viss būtu slikti.
User avatar
GintsK
_
_
 
Posts: 96
Joined: 12 Sep 2005, 21:03


Return to Tehnika | Technique

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests