Šis ir manis izveidots rakstiņš par to, kā aprēķināt dinamisko kompresijas pakāpi izmantojot
sadales vārpstas parametrus!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Pirmais kas jums būs vajadzīgs ir šis kalkulators - http://cochise.uia.net/pkelley2/dcrvb6.zip
Visi izmēri ir collās, tāpēc iesaku lietot konvertētāju - http://eslus.com/Gizmos/inchcm.html
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Tālāk, jums ir jāuzzin jūsu konkrētās saladenes parametri, vai tās sadalenes parametri, kuru
vēltaies savam projektam, vai vislābāk, uzzināt visu pieejamo sadaleņu parametrus un skatīties
ar kuriem ir tuvākie rezūltāti vēlamajiem
Vajadzīgi parametri ir(visi šie parametri ir grādi):
a) Adverised Intake Duration
b) Adverised Exhaust Duration
c) Lobe Separation
d) Lobe Center Line
Ķeramies pie rēķināšanas, skrīnšotos, ko esmu ievietojis ir izmantoti stock D16Z6 sadalenes
parametri.
Atveriet programmu, un sāksim ar logu --> Cam Timing and Overlap Calculator!
1) Ievadiet prasītos parametrus.
2) Nospiediet - Calculate!
--> Jūsu iegūtie parametri arī ir grādi.
3) No iegūtajiem parametriem izmantošanai būs vajadzīgi tikai Intake Open @ BTDC (Before Top
Dead Center) & Intake Close @ ABDC(After Bottom Dead Center).
4) Vienīgais ko jums pašiem vajag izdarīt, ir atņemt Intake Open no Intake Close, manā gadījumā
163-99=64, tie ir grādi, pie kuriem, ieplūdes vārsts ir aizvēries un sākās saspiešana!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
5) Pārejam pie DST - Dynamic Stroke. Ievadam parametrus! Izmantojot konvertētāju, kura links ir
lapas augšpusē pārveidojam vajadzīgo no mm uz collām (inch). Kā piemēram manā gadījumā Rod
Lenght - klaņa garums = 137mm = 5.39 inch! Stroke - gājiens = 90mm = 3.54 Pats galvenais ir ADV
Intake Closing Angle - tas ir tas skaitlis ko ieguvām --> Intake Close - Intake Open = Intake
Closing Angle! (Manā gadījumā bija 163-99=64)!
- Esam ieguvuši Dynamic Stroke Lenght, nokopēt viņu nebūs vajadzīgs, jo būs iespēja
viņu vnk nolinkojot ielikt vajadzīgajā lauciņā!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
6) Ejam uz Compression Ratio Calculator! Šajā brīdi, es aprēķināšu statisko kompresijas pakāpi
standarta D16Z6 dzinējam!
7) Ierakstam cilindru skaitu - manā gadījumā = 4!
Bore - virzuļa diametrs - manā gadījumā 75mm = 2.95
9) Stroke - gājiens - šeit ieklīkšķinot mazajā lodziņā parādīsies aprēķinātais DST (Synamic
Stroke) kas Jums ir jālieto, lai aprēķinātu Dinamisko kompresijas pakāpi, tā pat arī Jums ir
iespēja pēc ieklikšinātā ķeksīša mazajā lodzīņa - ķeksīti izņemt un tur parādīsies standarta
gājiens (Stroke), līdz ar to, aprēķinātā pakāpe būs Statistic Compression Ratio (SCR). Es
sākumā ieklikšķināšu un tad izņemšu ķeksīti un aprēķināšu statisko kompresijas pakāpi!
10) Nākamais - Combustion Chamber Volume (cc - kubikcentimetri), to varat iegūt izmantojot ši
kompresijas kalkulatora dotās iespējas - http://www.zealautowerks.com/dseries.html (Šajā
kalkulatorā nevar aprēķināt Dinamisko kompresijas pakāpi, pat ja Jūs iegūtu DST (Dynamic Stroke)
pārkonvertējat atpakaļ uz mm un ievadiet Stroke lodziņa - sanāks galīgi aplams CR, nezinu
kāpēc, bet nestrādā!) Manā gadījumā Combustion Chamber Volume ir 34.60cc.
11) Head Gasket Thickness - galvas blīves biezums - arī izmantojiet
http://www.zealautowerks.com/dseries.html norādītos parametrus (galvas blīves biezums jau ir
norādīts collās!!!). Manā gadījumā 0.037 - standarta D16Z6 galvas blīves biezums!
12) Head Gasket Bore - galvas blīves cilnidru caurumu diametrs - par šo neesmu parāk lielā
skaidrībā, bet cik esmu novērojis viņš ir 76mm D16Z6 blīvēm! līdz ar to, ievadīšu 2.99 collas.
13) Piston to deck Clearance - tas ir augstums, kurā atrodas virzulis pret bloka virsmu, šis ir
aprēķinājums, kas Jums ir jāveic iekš http://www.zealautowerks.com/dseries.html kalkulātora.
- Jums ir kalkulatorā jauzliek block vienība - piemēram - D16/D17 vai D15! Manā
gadījumā D16, kam Deck Height ir 212mm, tālāk, jums ir jāizvēlās virzulis, kuru lietosiet, un,
jāieraksta Head Milling and Block Decking - tas arī ir collās, tāpēc Jums vajadzdēs atkal
izmantot konvertētāju, tātad Jums ir jāzin, cik daudz ir noslīpēts no bloka un galvas kopā, tad
tas ir jāpārkonvertē un jaievada attiecīgajā lauciņā! tas spiediet calculate! un jūs iegūstiet
Piston To Deck Clearance - kuru Jums ir jāievada mūsu programiņā (arī collās)!
- Manā gadījumā rēķinot to svaigam stock D16Z6, kam ir kompresijas pakāpe 9.2:1, pie
Head Milling un Block Decking ir jāievada 0.004, savādāk kompresijas pakāpe pēc
http://www.zealautowerks.com/dseries.html nesanāk 9.2:1, bet gan 9.1:1
(http://www.zealautowerks.com/dseries.html ir precīzākais online kalkulātors par kuru esmu
dzirdējis!) ievadot šo Head Milling un Block Decking - 0.004, iegūstu Piston To Deck Clearance
(redzams apakšā, pie visiem aprēķinājumiem!) -0.004, tāds arī tas man būs jāievada - negatīvs
(-)!
14) Nākamais, kas ir jāievada, ir virzuļa tips, šajā vietā arī mēs izmantosim
http://www.zealautowerks.com/dseries.html kalkulatoru, kurā ir pieejami vajadzīgie parametri,
izvēloties virzuli, blakus būs lodziņš DOME(cc - kubikcentimetri), ja skaitlis pozitīvs, tad
tas ir DOME - izvirzijums, ja skaitlis negatīvs, tad tas ir DISHED, kad to skaili ievadīsiet
mūsu programiņā, Jums būs jāizvēlās Flat or Dished vai Dome, līdz ar to, lai ko Jūs ievēlētos,
Jums tas ir jāievada pozitīvs! Manā gadījumā sanāk tā, d16z6 virzulis(P28) ir -10.10cc, tas
nozīmē, ka viņš ir DISHED, līdz ar to, programā es izvēlos Flat or Dished, bet šo skaitli
-10.10 ievadu pozitīvu = 10.10!!!
15) Spiežam Claculate!!! Gatavs!!! Manā gadījumā sanāk 9.17:1, bet cik esmu uzgājis info, šīs
programmas kalkulātors arī ir ļoti precīzs, tāpēc gan nemācēšu pateikt, kuŗs ir precīzāks!
16) tagad ieklikšķināšu ķeksīti un aprēķināšu dinamisko kompresijas pakāpi (Tā vienmēr būs
mazāka par statisko, ja tā nav, tad kaut kas nav pareizi!). --> Calculate!
17) Stock D16Z6 dinamiskā kompresijas pakāpe sanāk 7.4:1!!!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Rakstu uzreiz papildināšu ar informāciju, ka benzīna oktān skaitļa nepieciešamība nav jāskatās
pēc statiskās kompresijas pakāpec, kas man šobrīd sanāca 9.17:1, bet gan pēc dinamiskās, kas
man sanāca 7.4:1!!!
P.S. Piedodiet ja kaut kur ir kādas rakstības klūdas, vai neprecizitātes, ja ir kas palabojams
uzrakstiet, kā arī, ja ir neskaidrības - rakstīes un mēģināšu palīdzēt!
P.S.S. Ceru ka noderēs un sanāks tiem kas mēģinās aprēķināt jebkurā gadījumā, ja kas, tad
rakstiet PM vai te pat topikā! Dažreiz varat apskatīties šī pirmā posta beigas, varbūt būšu pievienojis vēl kādu info!!!
Enjoy