FAQ: VTEC

Sarunas par motoriem, piekari, modifikācija un tūnings |
Discussions about engines, mods and tuning

FAQ: VTEC

Postby baklan » 29 Oct 2008, 21:43

Vai kāds lūdzu varētu padalīties ar info par VTEC sistēmu? viss info tikai svešvalodā! vajadzētu sīku un smalku info kā tur viss darbojas ! būšu ļoooti pateicīgs par informāciju vai kādu noderīgu saitu latviešu valodā :)

Ja ir kāds baigas spečuks kam ir kkur PC aizķēries kkads info un atsūtīs uz e-pastu tomac_18@inbox.lv

Iepriekš liels paldies visiem kas palīdzēs ;)
User avatar
baklan
 
Posts: 2
Joined: 29 Oct 2008, 21:29

Re: VTEC

Postby Cipans » 29 Oct 2008, 21:59

Pusminūte google.lv

Tātad VTEC ir saīsinājums no Variable valve Timing and lift Electronic Control - ar domu Mainīga vārstu laika koordinēšana un ieplūdes/izplūdes elektroniska kontrolēšana. Wow :) Iztulkoju =D

Tagad saki - aizveries un stāsti, ka strādā!
Labi :) Pieņemsim, ka mums ir uuber foršs dzinējs, kurš darbojas tā, ka tā cilindrs (viens:) viena minūtē veic, teiksim, 10 apgriezienus (10 rpm) - tas gan nav iespējams, bet iedomāsimies, ka var gan. Mes gribētu iegriezt sadales vārpstu tā, ka tas atver ieplūdes vārstu tieši tanī mirkli, kad virzulis tikko ir sācis savu kustību uz leju un ieplūdes vārsts aizver tos mirki, kad tas tiek līdz savam zemākajam gājienam. Tad ir laiks izplūdes vārstam veikt savu darbību - tas atveras un virzulis bīdās uz augšu stumjot lauka izplūdes un citas nevajadzīgās lietas ;b Tas viss ir loti jauki un būtu ideāls dzinējs, taču mīnus ir tāds, ka tas būtu ideāls dzinējs tikai pie 10 apgriezieniem minūtē.

Tagad palielinām apgriezienus līdz, teiksim, 4.000 rpm, vārsti atveras un aizveras no 30 - 40 reizēm sekunde. Bridi, kad virzulis ir nonācis pozīcijā, kurā ir paredzēts atvērt ieplūdes vārstu, izradās, ka virzulim ir lielas grūtības panākt to, lai gaiss ieplūstu cilindra (ļoti maza daļa sekundes tiek dota). Šādā gadījumā Jūs gribēsiet, lai ieplūdes vārsts atvērtos maaaaazliet pirms ieplūdes cikla sākšanās, vai pat izplūdes cikla laika tā, ka sākot kustību lejup un vārstam veicot ieplūdi gaiss varētu vienkārši iekļūt cilindrā visa ieplūdes cikla laika. Aptuveni izklāstīta, vienkārsota ideja, gan jau, ka Jūs sapratāt par ko ir runa.

Tātad maksimālai dzinēja efektivitātei pie zemiem apgriezieniem vārstu atvēršanas un aizvēršanas laikiem jābūt ir atšķirīgiem nekā pie lieliem apgriezieniem. Var ielikt sadales vārpstu, kurš būtu noregulēts tā, ka tas ir ideāls pie maziem apgriezieniem, tad dzinējs zaudētu efektivitāti pie lieliem apgriezieniem, un tāpat ari ar sadales vārpstu lieliem apgriezieniem - uzrāviens būtu iedragāts (citos gadījumos būtu pat neiespējami iedarbināt dzinēju).

Šinī bridi, h-zin no kurienes uzrodas VTEC un glābj visu situāciju. VTEC ir elektroniska un mehāniska sistēma dažos Honda modeļu motoros, kas ļauj efektīvi variēt ar sadales vārpstu - idejiski sanāk tā, ka VTEC dinamiski maina sadales vārpstus vai precīzāk izcilnīšu atrašanas vietas/leņķus. Mainoties dzinēja apgriezienu lieluma lokam, dzinēja dators var aktivizēt alternatīvos uzciļnus, ka rezultāta iegūt pareizo ieplūdes un izplūdes vārstu atvēršanas un aizvēršanas laikus tādejādi maksimāli pielāgojot pārtraukumus un aiztures maksimāli lielākas jaudas iegūšanai.
Image Image Image Image
Cipans
LHK biedrs
LHK biedrs
 
Posts: 10394
Joined: 27 Jul 2003, 14:47
Location: Pardaugava , Riga, Latvia

Re: VTEC

Postby baklan » 29 Oct 2008, 22:04

nu tik daudz ari pats biju atradis bet cereju kko smalkak uzzinat bet vienalga paldies ;)
User avatar
baklan
 
Posts: 2
Joined: 29 Oct 2008, 21:29

Re: VTEC

Postby Rolis » 29 Oct 2008, 22:09

ja vajag smalkaak tad pasham vien naaksies tulkot info! tiesa gan nesaprotu kur tad veel smalkaak! :roll:
Honda Civic Type-R AX-80
Mitsubishi Lancer EVO IV RO-32
Seat Leon FR TDI (daily car) RO-23
Honda Jazz 1986 b18 (drag car) RO-29
KTM SMC R (Supermoto) SC-66
Jawa 350 Jubi

Auto, moto u.c. detaļu labošana, krāsošana PM :wink:
Rolis
Normāls kukainis
 
Posts: 1959
Joined: 22 Aug 2006, 18:27
Location: Rauna, Riga

Re: VTEC

Postby Bo » 29 Oct 2008, 22:09

baklan wrote:nu tik daudz ari pats biju atradis bet cereju kko smalkak uzzinat bet vienalga paldies ;)

ko Tu īsti gribi zināt?
Civic FN2
ex. Accord CN1 N22A
ex. Civic EG8 D15Z3
ex. Accord CC7 F20Z1
borissb[at]inbox.lv
------------------------
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stacionary, that's what gets you. (c)Clarkson
User avatar
Bo
LHK ex-biedrs
 
Posts: 2785
Joined: 01 Jun 2005, 17:17
Location: UK's greatest city

Re: VTEC

Postby Cipans » 29 Oct 2008, 22:23

baklan wrote:nu tik daudz ari pats biju atradis bet cereju kko smalkak uzzinat bet vienalga paldies ;)
Nu viss ir elementāri .
Uz sadalenēm ir 2 lielumu izciļņi .
Pie maziem apgriezieniem vārsti tiek kustināti ar mazākajiem izciļniem .
pie noteiktiem rpm ar ellas spiedienu tiek pabīdīta adata , kas lauj sadalenēm kustināt vārstus ar lielākiem izciļņiem (tādējādi dubujot ilgāku atvēruma laiku)

vēl sīkāk nezinu vai ir iespējams :hvz:
Image Image Image Image
Cipans
LHK biedrs
LHK biedrs
 
Posts: 10394
Joined: 27 Jul 2003, 14:47
Location: Pardaugava , Riga, Latvia

Re: VTEC

Postby Oto » 29 Oct 2008, 23:08

Īsumā VTEC ir divi motori vienā, jeb 2in1, augstapgriezienu(spooorta) motors, kurš idejiski vienkāršā, bet tehniski sarežģitā knifa rezultātā labi darbojas arī zemos apgriezienos. Vislabākais apraksts par V.T.E.C(nevis Vtek, V-t.ech vai kā vel tur daži sauc) un to variācijām ir rodams te http://asia.vtec.net/spfeature/vtecimpl/vtec1.html
tip latviski :-D

Un protams labi ir redzēt to visu darbībā
http://www.youtube.com/watch?v=AcT_ZyY3F0k

Te vēl http://www.teamdelsol.com/technical/techstuff/vtec/

Un pirms mēģināt tajā visā iedziļināties jāizlasa ir šī grāmata, ja tas bērnībai jau nav izdarīts http://laacz.lv/f/txt/ka-darbojas-auto/.

Honda VTEC analogi:
Vvt-i - Toyota(Lexus)
VVL- Nissan
VarioCam Plus- Porsche
AVLS- Subaru
S-VT - Mazda
VVT- GM (Cadillac)
Valvetronic -BMW
u.c
Last edited by Oto on 29 Oct 2008, 23:18, edited 1 time in total.
delSol 1.6 - sudraba bulta
Image
User avatar
Oto
Post limit reached -we'll ban you soon
Post limit reached -we'll ban you soon
 
Posts: 2328
Joined: 23 Jan 2007, 19:31

Re: VTEC

Postby BirkoWs » 29 Oct 2008, 23:10

Kustīgās bildītes :wink:
[video]http://www.youtube.com/watch?v=AcT_ZyY3F0k[/video]

[video]http://www.youtube.com/watch?v=q24D0xv49d4&feature=related[/video]

[video]http://www.youtube.com/watch?v=stJM9EvZRgQ&feature=related[/video]
User avatar
BirkoWs
LHK biedrs
LHK biedrs
 
Posts: 4118
Joined: 15 May 2006, 12:29
Location: Riga/Iļguciems

Re: FAQ: VTEC

Postby Volviz » 01 Nov 2008, 10:52

baklan wrote:Vai kāds lūdzu varētu padalīties ar info par VTEC sistēmu? viss info tikai svešvalodā! vajadzētu sīku un smalku info kā tur viss darbojas ! būšu ļoooti pateicīgs par informāciju vai kādu noderīgu saitu latviešu valodā :)

Ja ir kāds baigas spečuks kam ir kkur PC aizķēries kkads info un atsūtīs uz e-pastu tomac_18@inbox.lv

Iepriekš liels paldies visiem kas palīdzēs ;)



ja vajag skolai - sediez un tulko :smt002

ja neiet Vtax - staasti saapi :smt002
ImageImage
Sky is the limit - team Volviz R33
Volviz
Dlūmaiz dzeks (turbo olas)
 
Posts: 3874
Joined: 10 Mar 2004, 09:09
Location: Zentrz

Re: FAQ: VTEC

Postby kristiano » 19 Feb 2009, 17:25

Sī nav vienīgā vtec sistēma ... jaunākas paaudzes


tie, kas dzinēju ne pirmo dienu redz, ievēros ka sadaleni piedzen ar ķēdi, kurai interesanta sistēma, šeit vairs nav divi kūlenīši(varbūt ir, bet no šejienes neredzu un par to nekas nebija rakstīts :P ), bet gan maina sadalenes leņķi atkarībā no apgriezieniem, kas ļauj iegūt optimālu jaudu visā apgriezienu diapazonā :)
Attachments
18i_VTEC.jpg
18i_VTEC.jpg (32.99 KiB) Viewed 12084 times
User avatar
kristiano
 
Posts: 4
Joined: 19 Feb 2009, 13:43

Re: FAQ: VTEC

Postby Rolis » 19 Feb 2009, 22:39

kristiano wrote:Sī nav vienīgā vtec sistēma ... jaunākas paaudzes


tie, kas dzinēju ne pirmo dienu redz, ievēros ka sadaleni piedzen ar ķēdi, kurai interesanta sistēma, šeit vairs nav divi kūlenīši(varbūt ir, bet no šejienes neredzu un par to nekas nebija rakstīts :P ), bet gan maina sadalenes leņķi atkarībā no apgriezieniem, kas ļauj iegūt optimālu jaudu visā apgriezienu diapazonā :)



I VTEC
nekas jau tur vairs jauns nav :-D
Honda Civic Type-R AX-80
Mitsubishi Lancer EVO IV RO-32
Seat Leon FR TDI (daily car) RO-23
Honda Jazz 1986 b18 (drag car) RO-29
KTM SMC R (Supermoto) SC-66
Jawa 350 Jubi

Auto, moto u.c. detaļu labošana, krāsošana PM :wink:
Rolis
Normāls kukainis
 
Posts: 1959
Joined: 22 Aug 2006, 18:27
Location: Rauna, Riga

Re: FAQ: VTEC

Postby #MR » 19 Feb 2009, 23:49

nu tā ir citas sistēma.. kā būmeriem vānos, toyotām vvt un citiem vēl sazin kas :roll:
ej2 d16z6
Legacy 3.0R
User avatar
#MR
Redline achieved !!!
Redline achieved !!!
 
Posts: 1363
Joined: 12 Feb 2007, 20:07
Location: Ventspils

Re: FAQ: VTEC

Postby Kuzja » 23 Feb 2009, 01:28

baklan wrote:Vai kāds lūdzu varētu padalīties ar info par VTEC sistēmu? viss info tikai svešvalodā! vajadzētu sīku un smalku info kā tur viss darbojas ! būšu ļoooti pateicīgs par informāciju vai kādu noderīgu saitu latviešu valodā :)

Ja ir kāds baigas spečuks kam ir kkur PC aizķēries kkads info un atsūtīs uz e-pastu tomac_18@inbox.lv

Iepriekš liels paldies visiem kas palīdzēs ;)



http://www.procivic.ru/honda/vtec/

šeit ir diezgan smalki izstāstīts par dažādām VTEC sistēmām (tikai krieviski :lol: )

Accord VI 2001 F20B6 - ex'
Accord V aerodeck CE2 F20B3 - ex'
Black DelSol D16Z6 - ex'
User avatar
Kuzja
 
Posts: 12
Joined: 27 Sep 2007, 13:11
Location: Riga-Purvciems

Re: FAQ: VTEC

Postby san3 » 19 Aug 2013, 14:58

Kas zin, kā nomainīt VTEC ieslēgšanās apgriezienus?
Tagad ir 5.5k, bet liekas, ka ir par garu un vajadzētu uz kādiem 4.5k!
Uz Preludes stock H22A5 tā bija, kad slēdzās pie 4.5k, bet pēc dzinēja izņemšanas/apkopes, ieliektot to vietā, palika kā stock, sāka slēgties pie 5.5k :(
Image
-= SAN3 =- | T: 26654300 | Rīga
User avatar
san3
-
-
 
Posts: 178
Joined: 25 Mar 2009, 13:43

Re: FAQ: VTEC

Postby woo » 25 Aug 2013, 20:23

tam ir nepieciešams programmējams ECU - P28, P72, vai arī kāds standalone ECU.
varu piedāvāt Apexi vafc II kuram arī ir iespēja mainīt vtec ieslēgšanos, kā arī regulēt degvielas karti.

Image
ImageImageImageImageImageImageImageImageImage Image
woo
domo addicted
 
Posts: 1972
Joined: 26 Aug 2008, 10:57
Location: Rīga, Madona


Return to Tehnika | Technique

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron