Page 1 of 2

Bez izpūtēja

PostPosted: 16 Nov 2016, 00:57
by DimanC
Sveiki :smt006
Jau kuro gadu esmu bez Hondas, bet forumā kaut ko ierakstīt vajadzētu.
Šajā pavasarī pēc vairākiem vakariem pie Excel tabulām tika pieņemts lēmums kaut ko nopirkt. Tas KAUT KAS bija diezgan liela manu principiālo principu laušana.

Rezultātā manā 12 gadu auto-īpašnieka karjerā man pirmoreiz ir automašīna:
  • ar RWD piedziņu
  • ar ne-benzīna dzinēju
  • ar automātisko kārbu
  • spaiņa krāsā :oops:
  • ražota 21. gadsimtā

Mitsubishi i-Miev, 2014. gada, elektrisks. Tehniskos datus ielikšu citreiz, bet vispār tie internetos atrodami ir :-D
Baigi daudz laika rakstīt nav, tāpēc dažas bildītes.

lādējas no 10A rozetes (8h pilna bāka)
Image
bez lādētājkabeļa nekur. bagāžniekā vieta 3 iepirkumu maisiņiem. nolaižot beņķus var pat pajauktu divriteni ielikt.
Image
nekā lieka
Image
B režīms - intensīva reģenerācija, bremzējot. C - plūdenāk.
Image
aizmugurē tik 2 vietas
Image
ar random spaiņiem, kāda reta Honda
Image
ziemas riteņi
Image

Re: Bez izpūtēja

PostPosted: 16 Nov 2016, 07:39
by rimix
Sveiks iekāpjot 21 gs automobiļi!
Ziemas riepas viegli bija piemeklēt, esmu dzirdējis ka bmw i3 ir loooti specifisks izmērs un tikai ar specpasutijumu bija dabūjams, auto bija pēc izmēra motocikla riepas :-D

Re: Bez izpūtēja

PostPosted: 16 Nov 2016, 09:46
by Nowiii
Vismaz japānis :shura: Ko tā ātrumkārba tik sarežģīta?

Re: Bez izpūtēja

PostPosted: 16 Nov 2016, 10:02
by DimanC
rimix wrote:Sveiks iekāpjot 21 gs automobiļi!
Ziemas riepas viegli bija piemeklēt, esmu dzirdējis ka bmw i3 ir loooti specifisks izmērs un tikai ar specpasutijumu bija dabūjams, auto bija pēc izmēra motocikla riepas :-D
sveikt nevajag, var izteikt apbrīnu un līdzjūtību :-D

par ziemas riepām - nemeklēju, nāca līdzi mašīnai. Izmērs interesants (145/65R15, aizmugurē - 175/55R15), bet nekas eksotisks. Norvēģijā, kur šī modeļa (skaitot klāt Peugeot iOn un Citroen C-Zero) mašīnas ir gandrīz 10 tūkst. - šaubos, vai tirgotāji nav apjautuši pieprasījumu un netur riepas noliktavā :-D

Par i3 - jā, tā riepa ir ļoti īpaša ( 155/70 R19 ), bet pieprasījums rada piedāvājumu - vismaz 3 lieli ražotāji (Nokian, Bridgestone, Continental) piedāvā ziemenes.
p.s. nezināju, ka močiem ir r19 riepas :-s

Re: Bez izpūtēja

PostPosted: 16 Nov 2016, 10:05
by DimanC
Nowiii wrote:Vismaz japānis :shura: Ko tā ātrumkārba tik sarežģīta?
nekā sarežģīta.
D - drive
B - brake (no stāva kalna no 25km/h tur vienmērīgu bremzīti, lādējot AKB)
C - comfort (šoseja, praktiski nebremzējas pie gāzes atlaišanas)

Re: Bez izpūtēja

PostPosted: 16 Nov 2016, 10:10
by rimix
DimanC wrote:p.s. nezināju, ka močiem ir r19 riepas :-s

Soc laiku močiem ir R19, ja nešaubos k750 un uralam, Jawai pat R18

Re: Bez izpūtēja

PostPosted: 16 Nov 2016, 10:50
by KKTK
Galvenais - grieze ziemā smaidu sejā rada, vai tomēr elektronika neko neļauj?

Re: Bez izpūtēja

PostPosted: 16 Nov 2016, 21:06
by Oto
Līdzjūtības, ber troļļu zemē vēl saprotams pirkums, bet bračka šoruden prāta aptumsumā nopirka Leafu tepat LV :shock: Žēl, ka izņemot Teslu visi pārējie elektroauto tiek speciāli sakropļoti, lai tautu atbaidītu. Nu gluži kā savulaik GM EV1 reklāmā - https://youtu.be/3g7cgUm7o9k

Re: Bez izpūtēja

PostPosted: 17 Nov 2016, 03:09
by DimanC
Oto wrote:Līdzjūtības, ber troļļu zemē vēl saprotams pirkums, bet bračka šoruden prāta aptumsumā nopirka Leafu tepat LV :shock: Žēl, ka izņemot Teslu visi pārējie elektroauto tiek speciāli sakropļoti, lai tautu atbaidītu. Nu gluži kā savulaik GM EV1 reklāmā - https://youtu.be/3g7cgUm7o9k
šai gadījumā nekas speciāli nav kropļots - par bāzi izmantots Mitsubishi i kei car: https://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_i :wink:

Bet nu kroplīts tik un tā. kā es saku - 15 minūtes kauna un es esmu darbā :-D

Re: Bez izpūtēja

PostPosted: 17 Nov 2016, 12:05
by DimanC
KKTK wrote:Galvenais - grieze ziemā smaidu sejā rada, vai tomēr elektronika neko neļauj?

grieze ir - 196nM līdz 300rpm :)
Image
Ja atslēdz pretizslīdēšanu (ar pogu), var arī uz slapja asfalta izspolēt, bet blokaiša nav - sanāk vienritenis. Sagaidīs lielāku sniegu, pamuļķosies. :roll:

Re: Bez izpūtēja

PostPosted: 25 Nov 2016, 02:14
by DimanC
Nedaudz par akb/patēriņu/range:

  • baterijas bruto ietilpība ir 16kWh, bet gudrajie runā, ka vadības bloks tikai 14.4kWh ļauj izsūkt
  • ražotājs norāda 160km range, kas, visdrīzāk, sasniedzams vienīgi kruizējot pa ideāli plakanu ceļu taupīgā 65km/h režīmā :lol:
  • vilkmes baterija tiek lietota arī klimatkontrolei, tāpēc taupīgie vasarā svīst un ziemā brauc ar pižiku. es tai skaitā :-D
  • vasarā ir sanācis max nobraukt 127km ar vienu uzlādi; vēsā rudenī/pavasarī pie -5 grādiem 70km pečku kurinot visu laiku.
  • vidēji vasarā rēķinos ar 110km, rudenī/pavasarī ar 85km
  • ziema vēl priekšā, bet zem -20 baterijas veiktspēja vēl vairāk ierobežojoties, principā neiesaka lietot

Kopš iegādes martā esmu nobraucis ap 6000km un par ātro uzlādi samaksājis ap 50eur latviešu naudiņās.
Lēnā uzlāde (10a 1-fāze) man sanāk bezmaksas (pilsētā, darbā un līdz saprātam arī mājās).

Re: Bez izpūtēja

PostPosted: 25 Nov 2016, 10:43
by KKTK
Jāved uz Ogri pie Dambja, lai pielodē normālu vadības bloku ;)

Bezmaksas lādēšana ir MEGA atbalsts tajā zemē. Vari aprēķināt cik tev tas izmaksātu, ja būtu jāmaksā LV vidējais tarifs?

Bet vasarā vajag izmantot dabisko dzesēšanu:
Image

Re: Bez izpūtēja

PostPosted: 24 May 2018, 09:34
by DimanC
pēc divu gadu lietošanas pārdots (Lieldienās).

Reports tiem, kam interesē cipari:

Nobraukti ~20 tūkstoši,

Tēriņi
apkopēs ap 450eur
virsbūves remonts 800 eur (tas bija lieki, bet nu gribējās)
cenas kritums 1500 eur (jeb aptuveni 14%)
ātrajās uzlādēs aptuveni 200 eur atstāts.
kopā 2950 eur.
(sīkumus kā apdrošināšanu un logu slotiņas neskaitu).

izmaksas: 15 eur/100km.

Ja kādam tas liekas dārgi, varu pateikt, ka priekš benzīna auto tikai degviela + iebraukšanas maksa pilsētā man uz tādu pašu distanci būtu 3700 eur (jeb 19.5eur / 100km)

(visi cipari pārrēķināti no norvēģu vides).

Re: Bez izpūtēja

PostPosted: 24 May 2018, 09:36
by DimanC
Image

Image

Image

Re: Bez izpūtēja

PostPosted: 24 May 2018, 09:43
by DimanC
Bija arī varonīga Zviedrijas (550km) šķērsošana ziemas vidū. Divreiz. 8h braucot (lielāko daļu bez apkures :-D ), 3.5h lādējot. Braucot ar parastu autoto gabalu zem 7h var nobraukt).

Image

Image


Kā rezultātā varēju šādu bildi uztaisīt:

Image