by Roberts » 01 Feb 2017, 15:06
Man nav nekāda grāda fizikā, lai visu saliktu pa plauktiņiem un padziļināti izskaidrotu. Runājot vienkāršiem vārdiem, kas varētu būt saprotams vairumam turbinizētāju tas ir vairāku apstākļu kopums.
PSI ir tikai spiediena mērvienība ieplūdes traktā, un kā jau minēju, tad tas nenozīmē, ka X turbīna pie 10 psi sniedz to pašu, ko Y turbīna pie 10 psi. Pirmkārt, divām dažāda izmēra turbīnām 10 psi būs pie noteiktiem RPM dzinēja apgriezieniem. Jaudas rādījums būs atšķirīgs pie šiem 10 psi un arī tā pati detonācijas iespēja pie šiem 10 psi būs dažāda. Viss galu galā nonāk pie efektivitātes.
Izvēloties turbo ir jāsāk ar maksimālās jaudas mērķi un jaudas diapazonu, kurā vēlies jaudas pieaugumu. Tad piemeklē turbo ar efektivitāti, kas atbilst šīm tavām vēlmēm. Jebkuram turbo ir sava efektivitātes skala (karte). Tavs uzdevums ir ar savu "jaudas mērķi un jaudas diapazonu" trāpīt izvēlētā turbo labākajā efektivitātes diapazonā. PSI būs tikai instruments, kas palīdzēs tev nonākt tajā efektivitātes diapazonā un tas būs mainīgs no tava izvēlētā turbo un mērķa. Tam visam klāt nāk attiecīga turbo izplūdes daļas (turbine housing) piemeklēšana tieši tavam setupam.
Tas tā- runājot vienkāršā valodā, lai visi saprot, ka uzliekot citu turbo uz vienāda dzinēja (vai otrādi), rezultāts un risks būs atšķirīgi pie viena un tā paša spiediena.
0.7 bar spiediens kā tāds nenogalina dzinēju. Jāskatās, kas ar dzinēju notiek kopumā pie šī konkrētā spiediena. Vai nu pie šī spiediena turbo neatrodas savā labākajā efektivitātes skalā un sāk pumpēt karstu gaisu, kas var izraisīt detonāciju. Varbūt jauda/slodze pie šiem 0.7 bar ir pārāk liela, klaņi sāk deformēties (no spiediena degkamerā) un pārlūzt. Dzinējam, protams, jābūt labi noregulētam - degviela un aizdedze. Novirzes no normas jau labi noregulētam dzinējam var izraisīt detonāciju un salauzt klaņus - nenostrādā sprausla, degvielas sūknis, problēma ar aizdedzi, pārkarsis dzinējs vai turbo pārspiediens.