Honda savu pirmās paaudzes CR-X modeli radīja 1983 gada beigās, Japānā izlaistajam modelim pilnais nosaukum bija "Honda Ballade Sports CR-X" ,tas bija kompaktās klases sporta auto. Ārpus Japānas pārdotais pirmās paaudzes crx ieguva nedaudz citādāku nosaukumu -Honda Civic CR-X. Pilns izskaidrojums nosaukumam CR-X ir - Civic Renaissance model X (expermental).
Plašā pārdošanā visā pasaulē pirmās paaudzes Honda Civic CR-X sāka tirgot 1984. gadā kā maza svara sporta hečbeku. Amerikas tirgū šis crx tika pasniegts kā ekonomiskās klases sporta hečbeks - tikai ar divām sēdvietām,bet Eiropas tirgum jau piedāvāja četras sēdvietas un jaudīgākus dzinējus ZC ar 130zs. Šis auto ātri ieguva labu popularitāti visā pasaulē savas labās vadāmības un degvielas ekonomijas dēļ. Sastopamie modeļi un komplektācijas bija :
CR-X HF (USDM)
* svars - 777 kg
* dzinējs - EV2 (1984), EW2 (1985), D15A2 (1986-87), SOHC 8-valve
* jauda - 58 hp SAE (42 kW)
CR-X Si (USDM)
* svars - 897 kg
* dzinējs - EW3 (1984-85), D15A3 (1986-87), SOHC 12-valve
* jauda - 91 hp (66 kW) @ 5500 rpm / 93 ft·lbf @ 4500 rpm
CR-X (Unlabeled, but actually a DX) (USDM)
* svars - 878 kg
* dzinējs - EW1 or d15a2, SOHC 12-valve (3-barrel carburetor)
* jauda - 76 hp (58 kW) / 85 ft·lbf
CR-X (UKDM)
* svars - 878 kg
* dzinējs - D16A8, ZC DOHC 16-valve (fuel injection)
* jauda- 123 hp
Kad pirmās paaudzes crx jau bija labi pazīstams,un ieguvis dažādas atzinības no tā laika auto vērtētāju biedrībām un žurnāliem, 1988.gadā "dzima" Honda CR-X otrā paudze (gen.2) .(ASV iesauka - Pocket Rocket). Crx jau bija ieguvis daudz sportiskākas vizuālās un airodinamiskās nianses. Citādāks salons un izmaiņas auto piekarē.
1990.gadā CRX iegūst atjaunošanu nedaudz vizuāli un tehniskajā ziņā iznāk pirmais VTEC motoru ieguvušais CRX.
Tā bija otrā Hondas ražotā mašīna, kura ieguva Vtec dzinējus, pirmā bija Honda Integra. Eiropā tiek piedāvāti B16A VT CRX modeļi ar 150 bhp jaudu ,Japānas tirgū(JDM) CRX Sir modeļi ar 160 bhp.
Sastopamie modeļi :
USDM - United States Domestic Market
CRX Si 1.6 16v (1988-1991)
* Svars - 915 kg - (1988), 988 kg - (1989-91)
* Dzinējs - Honda D16A6 SOHC 16-valve I-4, 1595cc
* Jauda - 108 hp @ 6000 rpm / 100 ft·lbf @ 5000 rpm (105 hp for 88 models)
CRX (Unlabeled, commonly known as DX) 1.5 16v (1988-1991)
* Svars - 872 kg - (1988), 954 kg - (1989-91)
* Dzinējs - Honda D15B2 SOHC 16-valve I-4, 1493cc with dual-point fuel injection
* Jauda - 92 hp @ 6000 rpm / 89 ft·lbf @ 4500 rpm
CRX HF 1.5 8V (1988-1991)
* Svars - 857 kg - (1988), 892 kg - (1989-91)
* Dzinējs - Honda D15B6 SOHC 8-valve I-4, 1493 cc
* Jauda - 62 hp @ 4500 rpm / 90 ft·lbf @ 2000 rpm
EDM - European domestic market
CR-X 1.6i-16 (ED9)
* Svars - 899 kg
* Dzinējs - D16A9, DOHC , ZC
* Jauda - 132 hp (95 kW)
* Torque - 106 ft·lbf @ 5700 rpm
* 0-100 km/h - 7.5 sec.
CR-X 1.6i-VT (EE8)
* Svars - 1010 kg
* Dzinējs - B16A1, DOHC 16-valve, VTEC
* Jauda - 150 bhp @ 7600 rpm
* Torque - 112 ft·lbf t@ 7100 rpm
* 0-100 km/h - 7.1 sec.
Šim modelim standartā :
14" lietie diski
pilns ādas salons ar VTEC uzšuvēm
Elektriskie logi
Elektriskā lūka
Elektriskie spoguļi
VT spoilers
iespējamās extras (papildus) :
Ādas paneļa apdare (retums)
Kondicionieris (+ 20kg)
Hromēti crx uzraksti sānos , dubļusargi (retums)
Miglas lukturi priekšā
Konsole rokas atpūtināšanai (armrest) (retums)
Japanese domestic market (JDM)
CR-X 1.5X (dual carb) (EF6)
* Svars - 840 kg
* Dzinējs - D15, SOHC
* Jauda - 106 hp @ 6500 rpm
* Torque - 95 ft·lbf @ 4500 rpm
Iespējamās extras:
Elektriskā lūka (+20kg)
Stikla jumts (retums) (+10 kg)
CR-X Si (EF7)
* Svars - 890 kg
* Dzinējs - ZC, 16-valve DOHC
* Jauda - 132 hp @ 6800 rpm
* Torque - 106 ft·lbf @ 5700 rpm
CR-X SiR (EF8)
* Svars - 970 kg
* Dzinējs - B16A, DOHC 16-valve, VTEC
* Jauda - 160 bhp @ 7600 rpm
* Torque - 112 ft·lbf @ 7000 rpm
CRX SI Exclusive
Kā arī Japānas (JDM) tirgū tika piedāvāti 1989.gadā CRX Si Exclusive modeļi ,ar kamieļkrāsas ādas interjeru ,koka ātrupārtslēgu, sitkla jumtu un jaudīgu audio sistēmu. Tika saražoti tikai 350 šādu modeļu!
Viena no visretāk sastopamajām ekstrām CRXam ir stikla jumts -"Cyber Glass". Ši ekstra bija piejama (JDM) modeļiem ,bet arī pašā Japānā skaitās ekskluzīva . Stikla jumts aizņēma visu jumta platību.
Svarīgi Fakti :
Austrālijā , 2006.gada Lietoto auto drošības testā (Used Car Safety Ratings 2006) ,Honda crx 1987-1991 ieguva " Ievērojami zemāk ,kā vidēji" drošības rietingu. Desmit baļļu sistēmā tas būtu 3 .
CR-X Si ieguva "Motor Trends Import Car of the Year for 1988" apbalvojumu.
Gen.2 Crx iekļuva žurnāla ''Car and Driver" - ten best list 1988
1992. gadā sāka ražot modeli Honda Civic Del Sol!
Itkā aizstājot CR-X ,ar šo divvietīgo kabrioletu ar cieto jumtu. Par 3.gen Crx auto dēvēja tikai atsevišķos tirgos. Principā dēļ faniem ,kuri Del solu dēvja kā trešās paaudzes crx. Auto bija gan ieguvis, gan zaudējis daudzas īpašības -kas to attālināja no Crx iepriekšējiem modeļiem. 1997.gadā Del sol ražošanu pārtrauca ,ar ko arī izbeidzās Crx evolūcija.
Ir dzirdēta informācija par to ka 2007.gadā ,Honda tirgum piedāvās jaunas paaudzes CRX auto . Internetā ir atrodamas dažādas prototipu bildes.Gaidīsim