Un te es pats baigi daudz ko esmu shtukojis kaadu projektu buutu intresanti uzbiidiit...
piemeeram loti reti pasaulee ir, bet ir
D18 projekti.
Vis biezaak tiek nemta talkaa D17 motora klokene, un mazliet lielaaka izmeera virzuli, kaa varam redzeet shajaa projektaa -->
http://www.d-series.org/forums/engine-b ... build.htmlBet man pasham ienaaca praataa mazliet savaadaaka doma, mazliet leetaak domaaju sanaaktu ja D serijas dzineeja ieliktu B serijas virzulus. Tiem kas nezin, D serijas virzulis ir 75mm diametraa, bet B srijai(B16-B17-B18-un ja nemaldos arii daziem B20 motoriem) ir 81mm. Kas dotu attirciigo litraazu 1855cc. bet nemot veera ka krasi tiek palielinaats virzula diametrs, ir attieciigi jaapiemeklee virzuli, jo kompresijas pakaape krietni palielinaas... piemeeram liekot USDM B18C1 virzulus kompresija sanaaks 13:1, ja esat gatavi braukt uz E85 degvielu, buus ok... bet ja veelaties braukt uz parasto 95-98 iesaku likt B16 klanus, kuri ir iisaaki nekaa standarta D16 klani...
Bet protams jaatgaadina ka nevar vienkaarshi paarhoneet bloku un dabuut iexaa 81mm virzulus,,, bloks ir jaapaarchaulo, jaamaina chaulas, jo standarta chaulas nevarees izurbt liidz 81mm...
Turpinot par B16 klaniem, B16 klani ir 134mm tas ir par 3mm iisaaki nekaa B18, un D16, jaa kas tiem kas nezinaaja tad B18 un D16 klana garumi ir vienaadi 137mm(iznemot B18c1/c5, shie klani ir par 0.9mm garaaki 137,9mm) jums derees B18A/B-B20B/Z klani, pasaulee veel ir populaari likt D16 turbo motoros standarta B18 klanus kas ir izturiigaaki par parastiem D16 klaniem, vieniigaa atshkiriiba no D16 klaniem ir virzula pirksta izmeers, kaa jau var lasiit shaa topika saakumaa, B serijas pirksts ir 21mm D serijai 19mm...
Bet taa nav probleema ja domaajat likt B serijas virzulus...
Nu taa virzamies taalaak...
Taatad ja esat gatavi braukt uz E85 tad iesaku likt B18 klanus un piemekleet virzuluz ar attieciigu kompresiju, jo ar B18 klaniem un B serijas stock virzuliem var dabuut pat 19:1 kompresiju, ko noteikti nevajag
ir iespeejams itkaa dabuut 13:1 kompresiju ar B18 klaniem, bet zemaaku diez vai, tad jaasuuta spec virzuli... protams motoram buus labaak ja izmanto garaakus klanus...
Bet vis vienkaarshaakais variant ir likt piemeeram B16A virzulus un klanus, tad kompresijas pakaape buus apmeeram 10:1 kas ir normaala lai vareetu braukt ar 95bendziinu... un tas vareetu buut viens no leetaakajiem variantiem, jo tad atliek tikai paarchaulot bloku, sagatavot galvai degkameras telpu uz 81mm un pasuutiit galvas bliivi uz 81mm, jeebajaa var dabuut...
Vieniigi es nezinu var buut ka ja liek b16 klanus naaktos apvirpot mazliet klokenes vaigus, jo klanis ir iisaaks, ir iespeeja ka klokene vareetu skart virzuli(tas veel jaapeeta).
Protams ja ir veelme var mainiit virzulus un palielinaat, vai pamazinaat kompresiju...
Labums no shaada projekta ir taads, ka ieguusiet liekaaku litraazu, attieciigi klaat jaudu, un virzula diametrs attieciibaa pret virzula gaajienu palielinaas, un tas ir labaak prieksh aukstiem RPM...
un galu galaa man jaapiebils, es nevaru atrast D serijas projektu ar 81mm virzuliem, daudz kur esmu lasiijis ka tas ir iespeejams, un pat ir pieejamas galvas bliives prieksh shaadas kiimijas, bet neesmu pats dziivee paarbaudiijis...
Nu varbuut esmu kko veel piemirsis piebilst, un ir veel lietas kas veel jaapeeta, taamdeel ja kaadam ir intrese rakstiet jautaajiet, man tieshaam gribas lai kaads uzbuuvee kko shaadu te LV...
Man pasham padomaa ir jauns turbo projekts, taamdeel neesmu neko veel taadu uzbiidiijis...