Kā uzbūvēt B20/B16 VTEC hibrīdu?

Sarunas par to kā mainīt motoru u.c. | Talk about engine swapping etc.

Kā uzbūvēt B20/B16 VTEC hibrīdu?

Postby Nowiii » 07 Oct 2008, 23:26

Pēdējā laikā Latvijā diezgan populāri ir B20/B16 hibrīdi un daudzi vēlas uzbūvēt savam auto šādus dzinējus. Šeit būs īss apraksts kā šādu dzinēju salikt kopā un nepieciešamās detaļas.

Sāksim ar nepieciešamajām detaļām priekš B20VTEC:

GSR, TypeR vai B20/B16 ARP galvas skrūves
B20 standarta galvas blīve
B18 vai B16 ūdens sūknis
B18C4 (GSR) zobsiksna
VTEC eļļas līnija


Sāksim ar VTEC galvu. Tātad šādam hibrīdam ir nepieciešama B16 vai B18 VTEC galva. Diemžēl B20 un B16 galvas eļļošanas kanāli atšķiras, līdz ar to ir nepieciešams galvā aiztaisīt ciet eļļošanas kanālu (zīmējumā ar zaļo bultiņu) un uztaisīt neatkarīgu galvas eļļošanu.

Image


Neatkarīgai galvas eļļošanai eļļas padevi jāņem no eļļas spiediena devēja. Jāņem vērā, ka VTEC rokeru saslēgšanai ir nepieciešams liels spiediens, tā kā galvas eļļošanas pievads nedrīkst būt pārāk šaurs.


Image

Image

Image

Image

Image

CRV dzinēji standartā nav bijuši paredzēti kā augstu apgriezienu motori, līdz ar to tiem nebija nepieciešamība pēc mazāku apgriezienu ūdens sūkņiem. Standarta B20 ūdens sūknis pie 8000 rpm ūdeni (dzesēšanas šķidrumu) sāks sakult nevis dzīt uz priekšu un dzesēt. B20 blokam ir nepieciešams uzstādīt 22 zobu B16 vai B18 ūdens sūkni.

Image

Image

Kad šīs procedūras ir izdarītas tad liekam bloku ar galvu kopā un skrūvējam klāt kā noteikts manuālī.

Image

Image

B16 un B20 zobsiksnas ir nepietiekami garas, lai varētu viņas nospriegot, tāpēc ir jāņem GSR jeb B18C4 127 zobu zobsiksna. Visu noliekam pēc atzīmēm (jāpiezīmē, ka sadaleņu atvēršanas laiki būs nedaudz nobīdīti), saskrūvējam kopā un šķiļam klāt :D

Image


Oriģinālais avots:
http://www.b20vtec.com/forums/b-series- ... guide.html
'94 Civic K20/K24
Image
Nowiii
LHK biedrs - like a boss
LHK biedrs - like a boss
 
Posts: 4002
Joined: 13 Jan 2005, 23:15
Location: Rīga(LV)London(UK)

Re: Kā uzbūvēt B20VTEC?

Postby Volviz » 08 Oct 2008, 08:22

Ir Ok.

Ja kads izdomaat aizstaat B18 bloku ar B20...tad būs nepiecieshams dzeseeshanas izejas kaklinsh no B16, jo tam i pareizasis lenkjis. Bildee pa kreisi (labajaa pusee no B18)

Image
ImageImage
Sky is the limit - team Volviz R33
Volviz
Dlūmaiz dzeks (turbo olas)
 
Posts: 3874
Joined: 10 Mar 2004, 09:09
Location: Zentrz

Re: Kā uzbūvēt B20VTEC?

Postby Fitto » 08 Oct 2008, 08:53

Atllaavos paarkopeet, pasa autora teikto.... 8-)
Nowiii wrote:B20 ir neVTEC motors, kuram standartā ir 136zs. Ja taisa hibrīdu no nulles, tad orientējošās izmaksas B20/B16 hibrīdam:
B20 bloks no 150-250ls
B16 galva ap 250ls
B sērijas kārba no 300-600ls
ARP galvas skrūves ap 70ls
GOLDEN EAGLE FULL VTEC CONVERSION KIT ap 120ls
Plus vēl pusasis, kronšteini un citi pričendāļi ;)
Image
Fitto
profesionāla māmiņa
 
Posts: 1428
Joined: 26 Sep 2006, 19:32

Re: Kā uzbūvēt B20VTEC?

Postby Gapchugs » 08 Oct 2008, 13:17

Vēl pieminēšu pie lietām kas būtu vēlams dzinēja kombinēšanas laikā ir sajūgs Pajautājiet kaut vai V1. kombinējot šādu dzinēju ātri vien viņam izbeidzās sajūgs. jo standarta b16 sajūgs nav paedzēts tādai griezei.

Pagaidām strādāju pie šāda dzinēja. manā gadījumā tiek kombinēts dzinējs no B16a un B20z1

Vēl ir nepieciešams uztaisīt eļļas pārvadu un nopirkt galvas blīvi, zobsiksnu un uzstādīt ūdens sūkni no b16.


tagad radās tāds jocīgs jautājums.
tā kā es īpaši negribu čakarēt galvu, augstākas kompresijas virzuļiem pagaidām arī neesmu nobriedis. ir doma mazliet piedzīt kompresiju ar plānāku galvas blīvi. parakājos.. parakājos. vienīgais ko es atradu bija- 3 layer gasket, kas nāk standartā. bet esmu samērā švaks meklētājs. varbūt kāds var uzrakt, kur var iegādāt 1-layer vai 2-layer head gasket priekš b20z1? ir redzēti pāris b20 projekti, kur tās galvas blīves nemaz neizskatās pēc standarta- piemērs ->>>
Attachments
1 layer.JPG
1 layer.JPG (43.24 KiB) Viewed 13907 times
Detaļu tirdziņš civic 92-95 + 95-00 PM vai 29150473
Gapchugs
spamer trying to get 1000 ?
spamer trying to get 1000 ?
 
Posts: 968
Joined: 10 May 2007, 20:56
Location: Jelgava

Re: Kā uzbūvēt B20VTEC?

Postby Nowiii » 08 Oct 2008, 14:39

Tā izmaiņa būs pārāk niecīga dēl blīves vien 8-)
'94 Civic K20/K24
Image
Nowiii
LHK biedrs - like a boss
LHK biedrs - like a boss
 
Posts: 4002
Joined: 13 Jan 2005, 23:15
Location: Rīga(LV)London(UK)

Re: Kā uzbūvēt B20VTEC?

Postby orcan » 08 Oct 2008, 14:47

nezinu cik bieza ir standarta blīve bet planaka ko piedavā cometic ir 0.027 inch jeb 0.6858mm pat ja tā ir 0.4mm plānāka nekā stock rezultāts būs
Civic EJ1Image
BMW E91 318d Image
orcan
LHK biedrs - Rafšan
LHK biedrs  -  Rafšan
 
Posts: 3417
Joined: 28 Apr 2005, 15:32
Location: Banānu republika

Re: Kā uzbūvēt B20VTEC?

Postby kuzmitch » 08 Oct 2008, 15:20

izpluudes kolektors der no B16 vai tas tiek likts B20? :roll: ja no B20 tad kaa ir ar 4-2-1 vai 4-1 kolektoriem? negribas ticeet ka prieksh CR-V kaads piedaavaa zirnekljus :-D

kas notiek ar "smadzeneem"? tiek cita degvielas karte ierakstiita vai paliek esoshaa? cik saprotu stock B16 P28 karte paliek nekam nederiiga?

kaads vareetu uztaisiit A-Z instrukciju ar visu nepiecieshamo liidziigi kaa jau Nowii iesaaka |-o<
Grāmatu nelasīju, bet viedoklis man ir...
Opeļdieselpower
User avatar
kuzmitch
profesionāla māmiņa
 
Posts: 941
Joined: 09 Sep 2005, 19:20

Re: Kā uzbūvēt B20VTEC?

Postby orcan » 08 Oct 2008, 15:25

kuzmitch wrote:izpluudes kolektors der no B16 vai tas tiek likts B20? :roll: ja no B20 tad kaa ir ar 4-2-1 vai 4-1 kolektoriem? negribas ticeet ka prieksh CR-V kaads piedaavaa zirnekljus :-D

kas notiek ar "smadzeneem"? tiek cita degvielas karte ierakstiita vai paliek esoshaa? cik saprotu stock B16 P28 karte paliek nekam nederiiga?

kaads vareetu uztaisiit A-Z instrukciju ar visu nepiecieshamo liidziigi kaa jau Nowii iesaaka |-o<


ta kā galva ir no B16 vai B18 VTEC tad kolektori tikai no B16 B18 sērijas dzinejiem
Civic EJ1Image
BMW E91 318d Image
orcan
LHK biedrs - Rafšan
LHK biedrs  -  Rafšan
 
Posts: 3417
Joined: 28 Apr 2005, 15:32
Location: Banānu republika

Re: Kā uzbūvēt B20VTEC?

Postby Deivids » 08 Oct 2008, 17:58

Gapchugs wrote:Vēl pieminēšu pie lietām kas būtu vēlams dzinēja kombinēšanas laikā ir sajūgs Pajautājiet kaut vai V1. kombinējot šādu dzinēju ātri vien viņam izbeidzās sajūgs. jo standarta b16 sajūgs nav paedzēts tādai griezei.

Pagaidām strādāju pie šāda dzinēja. manā gadījumā tiek kombinēts dzinējs no B16a un B20z1

Vēl ir nepieciešams uztaisīt eļļas pārvadu un nopirkt galvas blīvi, zobsiksnu un uzstādīt ūdens sūkni no b16.


tagad radās tāds jocīgs jautājums.
tā kā es īpaši negribu čakarēt galvu, augstākas kompresijas virzuļiem pagaidām arī neesmu nobriedis. ir doma mazliet piedzīt kompresiju ar plānāku galvas blīvi. parakājos.. parakājos. vienīgais ko es atradu bija- 3 layer gasket, kas nāk standartā. bet esmu samērā švaks meklētājs. varbūt kāds var uzrakt, kur var iegādāt 1-layer vai 2-layer head gasket priekš b20z1? ir redzēti pāris b20 projekti, kur tās galvas blīves nemaz neizskatās pēc standarta- piemērs ->>>


Tā ir misiņa blīve kuru tu nenopirksi :) bet kurš tev liedz iegadaties 3layer blivi(original vai a/m) un iznjemt kniedes arā un salikt cik layer gribi? 1 vai 2 vai 6? nesaprotu... šito :smt091
ImageImageImage
User avatar
Deivids
----
----
 
Posts: 449
Joined: 07 Dec 2007, 17:53
Location: Silver Engine

Re: Kā uzbūvēt B20VTEC?

Postby Gapchugs » 08 Oct 2008, 21:59

Deivids wrote:
Gapchugs wrote:Vēl pieminēšu pie lietām kas būtu vēlams dzinēja kombinēšanas laikā ir sajūgs Pajautājiet kaut vai V1. kombinējot šādu dzinēju ātri vien viņam izbeidzās sajūgs. jo standarta b16 sajūgs nav paedzēts tādai griezei.

Pagaidām strādāju pie šāda dzinēja. manā gadījumā tiek kombinēts dzinējs no B16a un B20z1

Vēl ir nepieciešams uztaisīt eļļas pārvadu un nopirkt galvas blīvi, zobsiksnu un uzstādīt ūdens sūkni no b16.


tagad radās tāds jocīgs jautājums.
tā kā es īpaši negribu čakarēt galvu, augstākas kompresijas virzuļiem pagaidām arī neesmu nobriedis. ir doma mazliet piedzīt kompresiju ar plānāku galvas blīvi. parakājos.. parakājos. vienīgais ko es atradu bija- 3 layer gasket, kas nāk standartā. bet esmu samērā švaks meklētājs. varbūt kāds var uzrakt, kur var iegādāt 1-layer vai 2-layer head gasket priekš b20z1? ir redzēti pāris b20 projekti, kur tās galvas blīves nemaz neizskatās pēc standarta- piemērs ->>>

Tā ir misiņa blīve kuru tu nenopirksi :) bet kurš tev liedz iegadaties 3layer blivi(original vai a/m) un iznjemt kniedes arā un salikt cik layer gribi? 1 vai 2 vai 6? nesaprotu... šito :smt091


Kuš kuš :-$ tā arī darīsim.

Vēl aizmirsām tādu svarīgu lietu kā ECU regulācija kas izmaksās >200ls
Detaļu tirdziņš civic 92-95 + 95-00 PM vai 29150473
Gapchugs
spamer trying to get 1000 ?
spamer trying to get 1000 ?
 
Posts: 968
Joined: 10 May 2007, 20:56
Location: Jelgava

Re: Kā uzbūvēt B20VTEC?

Postby nogurums » 10 Oct 2008, 08:36

un kad kaads liks shaadus motorus prieksh paardoshanas? 8-)
RL3 Odyssey 2005
nogurums
*-
*-
 
Posts: 674
Joined: 28 Feb 2006, 00:45
Location: Finland

Re: Kā uzbūvēt B20VTEC?

Postby orcan » 10 Oct 2008, 09:17

nogurums wrote:un kad kaads liks shaadus motorus prieksh paardoshanas? 8-)

pilna Lietuva ar tādiem auto :-D
Civic EJ1Image
BMW E91 318d Image
orcan
LHK biedrs - Rafšan
LHK biedrs  -  Rafšan
 
Posts: 3417
Joined: 28 Apr 2005, 15:32
Location: Banānu republika

Re: Kā uzbūvēt B20VTEC?

Postby kuzmitch » 10 Oct 2008, 10:21

mani kopsh shii topika izveidoshanas nomoka doma - cik $$$$ jaanoliek lai no braucosha B16A2 dabuutu B20VTEC ar visaam regulaacijaam un visiem siikumiem +darbs (nepiecieshamo sajuugu un LSD kaarbu ieskaitot)? :-"
Grāmatu nelasīju, bet viedoklis man ir...
Opeļdieselpower
User avatar
kuzmitch
profesionāla māmiņa
 
Posts: 941
Joined: 09 Sep 2005, 19:20

Re: Kā uzbūvēt B20VTEC?

Postby V1 » 10 Oct 2008, 13:17

nogurums wrote:un kad kaads liks shaadus motorus prieksh paardoshanas? 8-)

Varam uztaisīt tev dzinēju... Ir vēlme uztaisīt K24, bet nav eksperimentālā trusīša :mrgreen:
228 hp N/A B16A2 - iznīcināts
211 hp B16A1 - tiek spīdzināts
B16B - http://www.youtube.com/watch?v=YhDnKI4R ... ature=plcp
V1
Vēviens
 
Posts: 973
Joined: 05 Mar 2005, 16:44

Re: Kā uzbūvēt B20VTEC?

Postby Deivids » 10 Oct 2008, 18:01

Gapchugs wrote:
Deivids wrote:
Gapchugs wrote:Vēl pieminēšu pie lietām kas būtu vēlams dzinēja kombinēšanas laikā ir sajūgs Pajautājiet kaut vai V1. kombinējot šādu dzinēju ātri vien viņam izbeidzās sajūgs. jo standarta b16 sajūgs nav paedzēts tādai griezei.

Pagaidām strādāju pie šāda dzinēja. manā gadījumā tiek kombinēts dzinējs no B16a un B20z1

Vēl ir nepieciešams uztaisīt eļļas pārvadu un nopirkt galvas blīvi, zobsiksnu un uzstādīt ūdens sūkni no b16.


tagad radās tāds jocīgs jautājums.
tā kā es īpaši negribu čakarēt galvu, augstākas kompresijas virzuļiem pagaidām arī neesmu nobriedis. ir doma mazliet piedzīt kompresiju ar plānāku galvas blīvi. parakājos.. parakājos. vienīgais ko es atradu bija- 3 layer gasket, kas nāk standartā. bet esmu samērā švaks meklētājs. varbūt kāds var uzrakt, kur var iegādāt 1-layer vai 2-layer head gasket priekš b20z1? ir redzēti pāris b20 projekti, kur tās galvas blīves nemaz neizskatās pēc standarta- piemērs ->>>

Tā ir misiņa blīve kuru tu nenopirksi :) bet kurš tev liedz iegadaties 3layer blivi(original vai a/m) un iznjemt kniedes arā un salikt cik layer gribi? 1 vai 2 vai 6? nesaprotu... šito :smt091


Kuš kuš :-$ tā arī darīsim.

Vēl aizmirsām tādu svarīgu lietu kā ECU regulācija kas izmaksās >200ls


Daudzi paši regulē, tas neko nemaksā :haha2:
ImageImageImage
User avatar
Deivids
----
----
 
Posts: 449
Joined: 07 Dec 2007, 17:53
Location: Silver Engine

Next

Return to Hibrīdi, swapi | Hybrides, swapping

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron